"Familj".

 
Jag har 6 syskon, men jag kan inte säga att alla tillhör min familj.
De tillhör min släkt, men inte familj. För att tillhöra en familj tycker jag att det finns en "lista" att uppfylla. Jag vill kunna se mina syskon som förebilder, personer som ska stötta mig igenom livet och finnas där och visa det. Det ska vara naturligt att de alltid närvarar vid stora händelser i mitt liv, som konfirmation, födelsedagar, student.. m.m. Då gör jag desamma och man kan utvecka en relation som känns naturlig och inte påtvingad. Alla mina syskon tillhör inte denna kategori. Några gör det, några gör det på mera avstånd och några inte alls. Det är deras val, för de är dem som är vuxna, jag går precis in i den delen av livet där man får ta det ansvaret själv och inte bara glida med föräldrarna, medans alla mina syskon har varit där i 10, 13, 17 & 25 år, de har haft många år på sig att göra sina val och jag börjar förstå vars dem står.
För mig är det jätteviktigt att rå om sin familj och släkt, men gör inte familjen/släkten det är det svårt att själv göra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: